Angelique van der Graaf wint het Snelschaakkampioenschap

Gisteren speelden we het snelschaakkampioenschap van BSV. Met 16 deelnemers speelden we een halve competitie, iedere deelnemer speelde dus tegen iedere andere deelnemer. Dat leverde soms verrassende uitslagen op.

Angelique van der Graaf won het toernooi met 13 punten, en prolongeert hiermee haar snelschaaktitel. André van der Graaf en Xander van Doorn eindigden slechts een half punt achter haar.

Angelique moest er wel moeite voor doen: ze verloor van Lukasz Waszak en speelde remise tegen André van der Graaf en Rob Hopman-Been.

PosNaamScore12345678910111213141516
1Angelique van der Graaf-Osinga13x½1½11101111111+
2André van der Graaf12½½x10011111111111
3Xander van Doorn12½00x½111111111111
4Rob Hopman-Been11½½1½x011111½10111
5Bas van de Putte110101x11101011111
6Wen Jun Liang800000x1100111111
7Boas Kanis8000000x111101111
8Lukasz Waszak81000000x1011111+
9Robert Kunst700001100x1001111
10Piet Bruys7000001010x11101+
11Pieter-Jan Demmers000½100010x10111
12Wesley Hopmans00000010100x111½
13Marius Lodder5000100000010x11+
14Alexander van ’t Hoff30000000001000x11
15Sander van Vliet100000000000000x+
16Bert van der Linden½00000000½0x